Niniejszy dokument (zwany dalej: Regulaminem) określa ogólne warunki korzystania z niniejszego serwisu internetowego (https://momennt.pl/) oraz warunki zakupu towarów za jego pośrednictwem. Ilekroć w dalszej części Regulaminu użyto niżej wymienionych zwrotów pisanych wielką literą, należy je rozumieć w podanym niżej znaczeniu, chyba że z kontekstu ich użycia wyraźnie wynika co innego.
Sprzedawcą jest firma AW STUDNOPOL Adrianna Wawryniuk działająca pod nazwą "MOMENNT" z siedzibą w Ząbkach 05-091, przy ulicy Kopernika 15, prowadząca działalność pod numerem NIP: 1251705460 REGON: 386073959
1. OGÓLNE ZASADY KORZYSTANIA ZE SKLEPU
1. Korzystanie ze Sklepu wymaga spełnienia przez urządzenie końcowe i system teleinformatyczny z którego korzysta Klient, minimalnych Wymagań Technicznych.
2. Akceptacja Regulaminu jest dobrowolna, ale konieczna do utworzenia Konta lub złożenia Zamówienia.
3. Sprzedawca informuje, że korzystanie ze Sklepu za pośrednictwem przeglądarki internetowej, w tym składanie Zamówienia, a także nawiązywanie połączenia telefonicznego z Customer Care, może być związane z koniecznością poniesienia kosztów połączenia z siecią Internet (opłata za przesyłanie danych) lub kosztów połączenia telefonicznego, zgodnie z pakietem taryfowym dostawcy usług, z którego korzysta Klient.
4. Sprzedawca może powierzyć wykonywanie poszczególnych czynności w ramach Sklepu lub bieżącą obsługę Sklepu podwykonawcom. Pozostaje to bez wpływu na zakres oraz jakość usług Sprzedawcy, Sprzedawca jest też w każdym wypadku stroną Umowy.
5. Informacje prezentowane na stronie Sklepu nie stanowią oferty w myśl przepisów Kodeksu cywilnego. stanowią jedynie zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego, kierowane przez Sprzedawcę do Klientów.
2. ZAWARCIE UMOWY O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
1. Postanowienia ogólne
A. Sprzedawca w ramach Sklepu świadczy następujące nieodpłatne Usługi Elektroniczne na rzecz Klientów:
a) Konto Klienta,
b) Newsletter,
c) Dodanie Komentarza o Towarach,
d) Wishlist,
e) Koszyk,
f) Porzucony Koszyk,
g) Płatności Online,
h) Sprawdzanie Stanu Wartości Do Wydania,
i) Powiadomienie o Dostępności Towaru
B. Sprzedawca dodatkowo, na rzecz Klientów którzy utworzyli Konto Klienta, świadczy nieodpłatnie za pośrednictwem Sklepu następujące Usługi Elektroniczne:
a) podtrzymywanie sesji Klienta po zalogowaniu się przez niego do Konta Klienta (za pomocą przeglądarki);
b) przechowywanie i udostępnianie Klientowi za pośrednictwem Konta Klienta historii Zamówień;
c) umożliwienie dostępu do szczególnych Promocji kierowanych wyłącznie do określonych grup Klientów posiadających Konto Klienta.
C. W ramach Sklepu Sprzedawca zobowiązuje się do świadczenia Usług Elektronicznych, o których mowa w ust. 1 i 2 powyżej, w zakresie i na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie oraz Polityce Prywatności.
D. Umowa o świadczenie Usług Elektronicznych zostaje zawarta z chwilą łącznego spełnienia następujących warunków:
a) skutecznego wypełnienia, zaakceptowaniu przez Klienta i przesłaniu do Sprzedawcy stosownych danych (np. formularza rejestracyjnego, czy dodania Towarów do Koszyka)
b) akceptacji niniejszego Regulaminu,
c) złożeniu oświadczenia o zapoznaniu się z zasadami Polityki Prywatności
E. Umowa o świadczenie Usług Elektronicznych zawierane są:
a) na czas nieoznaczony – dotyczy: Konta Klienta, Newsletter,
b) na czas oznaczony – dotyczy: Koszyk, Wishlist, płatności online, Sprawdzania Stanu Wartości do Wydania, powiadomienie o dostępności Towaru.
F. Klient zobowiązany jest w szczególności do:
a) podawania w Zamówieniu oraz w formularzach wszystkich niezbędnych danych Klienta, a przy tym danych wyłącznie prawdziwych i aktualnych;
b) niezwłocznego aktualizowania danych, w tym Danych Osobowych podanych przez Klienta w związku z zawarciem Umowy o świadczenie Usług Elektronicznych lub Umowy Sprzedaży, w szczególności w zakresie w jakim jest to konieczne dla prawidłowego ich wykonania; Klient ma możliwość zmiany danych wprowadzonych podczas tworzenia Konta w każdym czasie korzystając z opcji dostępnych w ramach Konta Klienta;
c) korzystania z Usług Elektronicznych oferowanych przez Sprzedawcę w sposób niezakłócający funkcjonowania Sprzedawcy, Sklepu lub korzystania ze Sklepu przez innych Klientów;
d) korzystania z Usług Elektronicznych oferowanych przez Sprzedawcę w sposób zgodny z przepisami obowiązującego prawa, postanowieniami Regulaminu, postanowieniami Polityki Prywatności, a także z przyjętymi w danym zakresie zwyczajami i zasadami współżycia społecznego;
e) korzystania z Usług Elektronicznych oferowanych przez Sprzedawcę w sposób nieuciążliwy dla pozostałych Klientów oraz dla Sprzedawcy;
f) terminowej zapłaty Ceny i innych ustalonych przez Klienta i Sprzedawcę kosztów;
g) niedostarczania i nieprzekazywania w ramach Sklepu jakichkolwiek Treści zabronionych przez przepisy obowiązującego prawa, w szczególności Treści naruszających majątkowe prawa autorskie osób trzecich albo ich dobra osobiste;
h) niepodejmowania działań takich jak:
- rozsyłanie lub umieszczanie w Sklepie niezamówionej informacji handlowej lub umieszczanie jakichkolwiek Treści naruszających przepisy prawa (zakaz umieszczania treści bezprawnych);
- podejmowanie czynności informatycznych lub wszelkich innych czynności mających na celu wejście w posiadanie informacji nieprzeznaczonych dla Klienta, w tym danych innych Klientów;
- modyfikowania w sposób nieuprawniony Treści dostarczanych przez Sprzedawcę, w szczególności podanych w ramach Sklepu Cen lub opisów Towarów.
3. USŁUGI ELEKTRONICZNE ZAWIERANA NA CZAS NIEOZNACZONY
A. Konto Klienta
Zawarcie umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej jaką jest prowadzenie Konta Klienta następuje na czas nieoznaczony. Zawarcie Umowy o prowadzenie Konta Klienta jest dobrowolne. Klient otrzymuje Usługę Elektroniczną bezpłatne, aczkolwiek korzyścią po stronie Sprzedawcy są Dane Osobowe przekazywane przez Klienta (szczegóły w Polityce Prywatności).
W celu zawarcia umowy o prowadzenie Konta Klienta, Klient wypełnia udostępniony przez Sprzedawcę formularz rejestracyjny aktualnymi i autentycznymi danymi, wyraża zgodę na związanie się niniejszym Regulaminem, potwierdza zapoznanie się z Polityką Prywatności, ustanawia Login oraz Hasło i przesyła formularz rejestracyjny Sprzedawcy.
Klient uzyskuje dostęp do Konta Klienta za pomocą Loginu i Hasła.
Konto Klienta jest przestrzenią udostępniana Klientowi w ramach Sklepu, oferującą szereg funkcjonalności takich jak: zmiana Danych Osobowych, zmiana Hasła, zawarcie lub wypowiedzenie umowy o Usługę Elektroniczną Newslettera, wyrażenie i cofnięcie zgody na otrzymywanie informacji handlowych wiadomości SMS, dodawanie adresów do książki adresowej w celu ich późniejszego wykorzystania w Zamówieniu (Użytkownik może zapisać kilka adresów), sprawdzanie historii zakupów i i statusów Zamówień, ponowny zakup Towarów już wcześniej przez Klienta zakupionych, przechowywanie Wishlist (jeżeli Produkt był dodany do Wishlist przez zalogowanego Użytkownika).
Klient może w każdym momencie wypowiedzieć umowę o prowadzenie Konta Klienta poprzez wysłanie wiadomości email na adres: hello@momennt.pl. W treści maila należy podać oświadczenie o wypowiedzeniu umowy oraz adres e-mail przypisany do Konta Klienta.
B. Newsletter
Zawarcie umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej jaką jest Newsletter, następuje na czas nieoznaczony. Zawarcie Umowy o Newsletter jest dobrowolne. Klient otrzymuje Usługę Elektroniczną bezpłatne, aczkolwiek korzyścią po stronie Sprzedawcy są Dane Osobowe przekazywane przez Klienta (szczegóły w Polityce Prywatności).
W celu otrzymywania Newslettera, Klient wyraża zgodę na otrzymywanie Newslettera poprzez udostępnienie swojego aktywnego adresu e-mail w dedykowanym do tego polu na poszczególnych stronach Sklepu, albo zapisując się poprzez zakładkę „Newsletter” w ramach swojego Konta Klienta. Na podany przez Klienta adres e-mail Sprzedawca wyśle wiadomość z prośbą o potwierdzenie woli otrzymywania Newslettera poprzez kliknięcie w link aktywujący (button “Potwierdź”).
Newsletter, którego dotyczy Usługa Elektroniczna to nie cyklicznie i nie regularnie wysyłane wiadomości e-mail wykorzystywane do budowy relacji i podtrzymywania stałej komunikacji Sprzedawcy z Klientem. Newsletter najczęściej będzie zawierał reklamy i oferty Sprzedawcy ale także informacje o Porzuconej Stronie czy Porzuconym Koszyku.
Oprócz adresu e-mail, zapisując się na Newsletter, Klient może w dedykowanym do tego polu, podać swoją datę urodzenia, której podanie pozwala Sprzedawcy na wysłanie Klientowi spersonalizowanych informacji z okazji urodzin, które mogą zawierać urodzinowe oferty specjalne lub promocje.
Zawierając Umowę Usługi Elektronicznej Newslettera Klient zawiera także umowy dotyczące Usług Elektronicznych:
-
Porzuconego Koszyka (zgodnie z postanowieniami Rozdziału 3 pkt. 3 lit. C.tego Regulamin),
-
Porzuconej Strony, która polega na wysłaniu wiadomości e-mail do Klienta, który korzystając ze Sklepu zamknął okno przeglądarki internetowej przed złożeniem Zamówienia. Wiadomość e-mail wysyłana do Klienta zawiera zdjęcia Towarów, które wzbudziły jego szczególne zainteresowanie (np. Klient oglądał te Towary przed zamknięciem Sklepu) lub najpopularniejsze Towary dostępne w ramach Sklepu. Kliknięcie w zdjęcie Towaru umożliwia Klientowi przejście do podstrony w Sklepie i dokonanie zakupu takiego Towaru. Umowę Porzuconego Koszyka można wypowiedzieć także wypowiadając Umowę Newslettera.
Klient może w każdym czasie wypowiedzieć umowę o Newsletter, poprzez:
a) kliknięcie w link dezaktywacyjny znajdujący się w każdym Newsletterze przesłanym do Klienta,
b) zmianę ustawień w panelu Moje Konto (Konto Klienta),
c) wysłanie wiadomości e-mail na adres: hello@momennt.pl. W treści maila należy podać oświadczenie o wypowiedzeniu umowy oraz adres e-mail przypisany do Konta Klienta.
Szczegółowe zasady i informacje dotyczące przetwarzania Danych Osobowych związanych z usługą Newslettera znajdują się w Polityce prywatności.
4. USŁUGI ELEKTRONICZNE ZAWIERANE NA CZAS OZNACZONY
A. Wishlist
Zawarcie umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej jaką jest Wishlist następuje na czas oznaczony. Zawarcie Umowy o usługę Wishlist jest dobrowolne. Klient otrzymuje Usługę Elektronicznie bezpłatne, aczkolwiek korzyścią po stronie Sprzedawcy są Dane Osobowe przekazywane przez Klienta (szczegóły w Polityce Prywatności).
Usługa Wishlist polega na dodawaniu przez Użytkownika Towarów, które wzbudziły jego zainteresowanie do wirtualnej listy, umożliwiającej późniejsze przeglądanie tychże Towarów (dla Klientów korzystających z Konta), przeniesienie Towarów z Wishlist do Koszyka, lub eksportowanie i wysłanie na konkretny adres email (dla wszystkich Klientów).
W celu eksportowania Wishlist na adres email, Klient, w imieniu swoim lub Odbiorcy, wyraża zgodę na otrzymywanie Wishlist poprzez udostępnienie aktywnego adresu e-mail oraz imienia, swoich lub Odbiorcy, w dedykowanym do tego polu w ramach Sklepu. Korzystając z funkcjonalności eksportu Wishlist na adres email Odbiorcy, Klient oświadcza, że może dysponować przekazywanymi Sprzedawcy Danymi Osobowymi Odbiorcy (świadczenie na rzecz osoby trzeciej w myśl art. 393 K.c.).
Usługa Wishlist jest jednorazowa (zawierana na czas określony) i do jej zawarcia dochodzi w chwili dodania pierwszego Towaru do Wishlist.
Klientowi przysługuje uprawnienie do wypowiedzenia umowy o świadczenie usługi Wishlist ze skutkiem natychmiastowym w każdej chwili, poprzez:
a) usunięcia plików cookies (dla Klientów niekorzystających z Konta),
b) eksportu Wishlist na podany adres email (dla wszystkich Klientów) ),
c) eksportu Wishlist do Koszyka (dla wszystkich Klientów),
d) usunięcia wszystkich Towarów z Wishlist (dla wszystkich Klientów).
B. Koszyk
Zawarcie umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej jaką jest Koszyk następuje na czas oznaczony. Zawarcie Umowy o świadczenie usługi Koszyka jest dobrowolne. Klient otrzymuje Usługę Elektroniczną bezpłatne.
Usługa Koszyka polega na wyrażeniu zainteresowania złożenia oferty na zakup określonego Towaru poprzez kliknięcie buttona „Dodaj do Koszyka”. Usługa Koszyka umożliwia wyświetlenie podsumowania Ceny poszczególnych Towarów i wszystkich Towarów łącznie (w tym ew. kosztów wysyłki), wyświetlenie przewidywanego terminu dostawy Towarów czy skorzystanie z Usługi Elektronicznej Porzuconego Koszyka. W przypadku gdy po dodaniu Towaru do Koszyka Cena Towaru ulegnie zmianie (np. po skorzystaniu z Kodu Rabatowego), Cena zostanie zaktualizowana w podsumowaniu Koszyka.
Usługa Koszyka jest jednorazowa (zawierana na czas określony) i do jej zawarcia dochodzi w chwili dodania pierwszego Towaru do Koszyka.
Klientowi przysługuje uprawnienie do wypowiedzenia umowy o świadczenie usługi Koszyka ze skutkiem natychmiastowym w każdej chwili, poprzez:
a) usunięcia plików cookies,
b) usunięcia wszystkich Towarów z Koszyka,
c) złożenie zamówienia na wszystkie Towary znajdujące się w Koszyku,
d) złożenie zamówienia na Towary znajdujące się w Koszyku i usunięcie pozostałych Towarów,
Umowa wygasa po upływie 21 dni od dnia dodania danego Towaru do Koszyka.
C. Porzucony Koszyk
Zawarcie umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej Porzuconego Koszyka następuje na czas oznaczony. Zawarcie Umowy o świadczenie usługi Porzuconego Koszyka jest dobrowolne. Klient otrzymuje Usługę Elektroniczną bezpłatnie, lecz Sprzedawca otrzymuje dane osobowe Klienta.
Usługa Porzuconego Koszyka polega na wysłaniu wiadomości e-mail do Klienta, który skorzystał z Usługi Koszyka i nie usunął Towarów z Koszyka (lub w inny sposób nie wypowiedział Umowy o Porzucony Koszyk), a następnie zamknął okno przeglądarki internetowej, gdy Towary pozostawały jeszcze w Koszyku. Usługa Porzuconego Koszyka umożliwia Klientowi powrót do Usługi Koszyka do stanu, przed zamknięciem przez Klienta okna przeglądarki.
Usługa Koszyka jest jednorazowa (zawierana na czas określony) i do jej zawarcia dochodzi w chwili dodania pierwszego Towaru do Koszyka o ile Klient zawarł wcześniej Umowę o Newsletter i zaakceptował marketingowe pliki cookies.
Klientowi przysługuje uprawnienie do wypowiedzenia umowy o świadczenie usługi Porzuconego Koszyka ze skutkiem natychmiastowym w każdej chwili, poprzez:
a) usunięcia plików cookies ,
b) usunięcia wszystkich Towarów z Koszyka ,
c) złożenie zamówienia na wszystkie Towary znajdujące się w Koszyku ,
d) złożenie zamówienia na Towary znajdujące się w Koszyku i usunięcie pozostałych Towarów,
Umowa wygasa po upływie 21 dni od dnia dodania danego Towaru do Koszyka.
Umowę Porzuconego Koszyka można wypowiedzieć także wypowiadając Umowę Newslettera.
D. Płatności Online
Szczegółowy tryb dokonywania płatności online opisany został w Rozdziale 9.
Do zawarcia Umowy o świadczenie usługi Płatności Online dochodzi z chwilą wyboru formy płatności i kliknięcia buttona „Kupuję i płacę”.
Usługa Elektroniczna świadczona jest przez podmiot trzeci, na zasadach określonych w regulaminach takiego podmiotu, którym w zależności od wybranej opcji są:
-
w zakresie płatności kartą debetową lub kredytową - PayU
-
w zakresie płatności online - PayPal
-
w zakresie płatności kart kredytowych lub debetowych, płatności Apple Pay, Google Pay, przelewów bankowych, Blika - Skrill; Przelewy
C. Powiadomienie o Dostępności Towaru
Zawarcie umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej Powiadomienia o Dostępności Towaru następuje na czas oznaczony. Zawarcie Umowy o świadczenie usługi Powiadomienia o Dostępności Towaru jest dobrowolne. Klient otrzymuje Usługę Elektronicznych bezpłatnie, lecz Sprzedawca otrzymuje dane osobowe Klienta.
Usługa Powiadomienia o Dostępności Towaru polega na wysłaniu wiadomości e-mail do Klienta, o ponownej dostępności Towaru, który widnieje na stronach Sklepu, ale którego nie można kupić ze względu na brak dostępności takiego Towaru. Wiadomość e-mail wysłana do Klienta zawierać będzie powiadomienie o dostępności takiego Towaru i zawierać będzie link do podstrony umożliwiającej złożenie Zamówienia .
Usługa o Powiadomieniu o Dostępności Towaru jest jednorazowa (zawierana na czas określony) i do jej zawarcia dochodzi w chwili wpisania przez Klienta adres e-mail w przeznaczonym do tego miejscu i kliknięciu w button “Wyślij powiadomienie”.
Umowa wygasa po otrzymaniu przez Klienta powiadomienia o dostępności Towaru. Z przyczyn technicznych od Umowy nie można odstąpić.
5. ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY
1. Główne cechy świadczenia z uwzględnieniem przedmiotu świadczenia oraz sposobu porozumiewania się z Klientem są określone na stronie każdego Towaru.
a) Klient dodaje wybrany/e Towar/y do Koszyka po czym przechodzi do Formularza Zamówienia.
b) Klient wybiera jeden z oferowanych sposobów dostawy. W przypadku wyboru dostawy za pobraniem (tj. zapłaty przy odbiorze), ze względów technicznych, w ramach jednego Zamówienia za pośrednictwem Sklepu, nie można zamówić więcej niż 20 sztuk Towarów łącznie bądź kilku Zamówień o łącznej wartości przekraczającej 5.000 (pięć tysięcy) złotych, przez tego samego Klienta, w ciągu 31 dni kalendarzowych – jeżeli Klient chce złożyć Zamówienie przekraczające wartości wskazane w niniejszym p.pkt b), powinien skontaktować się z Customer Care;
c) Klient posiadający Konto Klienta i zalogowany do Konta Klienta w trakcie procesu zakupu, potwierdza w formularzu Zamówienia aktualność danych koniecznych do zawarcia i realizacji Umowy Sprzedaży lub aktualizuje te dane. Klient nieposiadający Konta, każdorazowo wypełnia formularz Zamówienia w zakresie danych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży. Podanie nieaktualnych lub nieprawdziwych danych Klienta może uniemożliwić Sprzedawcy przyjęcie Zamówienia lub realizację Umowy;
d) Klient wybiera sposób zapłaty Ceny i pozostałych wskazanych w Formularzu Zamówienia elementów wpływających na sumaryczne koszty realizacji Umowy;
e) Klient przesyła Sprzedawcy Zamówienie za pomocą udostępnionej w tym celu funkcjonalności Sklepu (button: „Kupuję i płacę”).
f) W każdym przypadku przesłania Zamówienia, Klient zobowiązany jest do akceptacji Regulaminu;
g) Do momentu naciśnięcia button: „Kupuję i płacę” Klient może dodawać lub usuwać Towar z Koszyka;
h) W zależności od wybranego sposobu zapłaty, Klient może zostać przekierowany do stron zewnętrznego dostawcy usług płatniczych, w celu dokonania płatności (por. Rozdział 3 pkt. 3 lit. D. tego Regulamin) ;
i) Po złożeniu Zamówienia, na podany przez Klienta adres e-mail zostaną przesłane potwierdzenia otrzymania Zamówienia, a następnie przyjęcia go do realizacji, bądź informacja o braku możliwości przyjęcia Zamówienia do realizacji. Po przyjęciu Zamówienia do realizacji Sprzedawca przesyła Klientowi potwierdzenie warunków Umowy na podany przez Klienta adres e-mail.
2. Sprzedawca umożliwia Klientowi złożenie Zamówienia w następujący sposób, kolejno:
3. Umowa zostaje zawarta z chwilą przesłania przez Sprzedawcę na podany przez Klienta adres e-mail potwierdzenia przyjęcia Zamówienia do realizacji.
4. Sprzedawca zastrzega możliwość nawiązania komunikacji z Klientem w związku ze złożonym Zamówieniem, w szczególności w kontekście warunków na jakich ma dojść do zawarcia Umowy (złożenie kontroferty na otrzymane Zamówienie lub negocjowanie warunków Umowy). W przypadku niedojścia Klienta i Sprzedawcy do porozumienia w zakresie odmiennych warunków, Umowa nie zostaje zawarta.
5. Sprzedawcy przysługuje uprawnienie do do odstąpienia od zawartej Umowy w terminie 14 dni od jej zawarcia. Oświadczenie w przedmiocie odstąpienia od Umowy zostanie wysłane Klientowi na adres e-mail podany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia.
6. CENY
1. Ceny w ramach Sklepu zawierają wszelkie należne cła i podatki, w tym podatek VAT i są podawane w polskich złotych, z zastrzeżeniem, że mogą być również wyrażone w innej walucie.
2. Ceny nie zawierają kosztów przesyłki. Koszty przesyłki Towaru są wyświetlane na stronie Sklepu w trakcie składania Zamówienia. Całkowita wartość Umowy obejmuje Cenę, koszty przesyłki oraz ew. koszty związane z wybranymi przez Klienta dodatkowo płatnymi usługami.
3. Sprzedawca może w wybranym przez siebie okresie określić próg minimalnej wartości Zamówienia, dla której przesyłka Towaru jest darmowa.
4. Promocje obowiązujące w Sklepie nie podlegają łączeniu, chyba że co innego wyraźnie wynika z regulaminu Promocji.
6. PŁATNOŚCI
1. Płatności można dokonać:
2. Sprzedawca umożliwia Klientowi złożenie Zamówienia w następujący sposób, kolejno:
a. w zakresie płatności kartą debetową lub kredytową - PayU
b. w zakresie płatności online - PayPal
c. w zakresie płatności kart kredytowych lub debetowych, płatności Apple Pay, Google Pay, przelewów bankowych, Blika - Skrill; Przelewy 24
3. W przypadku wyboru przez Klienta formy płatności „z góry” - tj. Rozdziale 6 pkt. 1 lit. lit. a)-f) tego Regulamin. Warunkiem przyjęcia Zamówienia do realizacji jest uiszczenie przez Klienta płatności za Zamówienie. W przypadku niezrealizowania płatności w terminie 15 minut od wysłania Zamówienia (tj. kliknięcia button “Kupuję i Płacę”) Zamówienie nie będzie realizowane, a oświadczenie o woli zawarcia Umowy przez Klienta uważa się za nieskuteczne.
4. W przypadku dostawy Towaru do wskazanego przez Klienta Butiku Stacjonarnego, Klient zobowiązany jest odebrać Towar w terminie 14 dni od dnia otrzymania powiadomienia o dostawie. Nieodebranie Towaru w powyższym terminie, jest warunkiem rozwiązującym Umowę Sprzedaży.
5. W terminie wskazanym w Rozdziale 6 pkt. 4 tego Regulamin Klient może anulować Zamówienie bez ponoszenia konsekwencji, co nie narusza jego prawa do odstąpienia od Umowy.
6. W przypadkach opisanych w Rozdziale 6 pkt. 4 i 5 tego Regulamin Towar zostanie zwrócony z Butiku Stacjonarnego do magazynu głównego Sprzedawcy, a dopiero po jego przyjęciu na magazyn rozpocznie się procedura zwrotu środków Klientowi, co wiązać może się z długim czasem oczekiwania na płatność.
- gotówką lub kartą - w przypadku dostarczenia przesyłki za pośrednictwem firmy kurierskiej,
- kartą płatniczą lub przelewem online - w przypadku skorzystania z usług InPost (na zasadach określonych przez bank w którym Klient prowadzi rachunek),
8. CZAS REALIZACJI ZAMÓWIENIA
1. Na czas dostawy Towaru do Klienta składa się czas przygotowania Towaru do wysyłki oraz czas doręczania Towaru przez przewoźnika. Czas przygotowania Towaru do wysyłki przez Sprzedawcę liczony jest od momentu zawarcia Umowy do momentu nadania przesyłki zawierającej Towar i wynosi zwykle 5 dni roboczych (dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni wolnych od pracy), jednak w szczególnych wypadkach opisanych w ust. 3 poniżej, może wynieść do 14 dni roboczych. Do powyższego czasu należy doliczyć czas doręczania Towaru przez danego przewoźnika, który uzależniony jest od wybranej przez Klienta formy dostawy i jest każdorazowo prezentowany na podstronie danego Towaru oraz widoczny w Koszyku zamówienia. Towary personalizowane, wykonane na indywidualne zamówienie Klienta mogą mieć wydłużony czas realizacji do 30 dni roboczych.
2. Czas realizacji Zamówienia uzależniony jest od wybranej przez Klienta formy dostawy.
3. Sklep informuje o czasowych ograniczeniach w dostarczaniu Towaru. W przypadku, gdy Towar jest niedostępny czas realizacji zamówienia może wynieść do 14 dni roboczych.
4. Towary zamówione w Sklepie są dostarczane na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Wysyłka na terytorium EU odbywa się na zasadach i warunkach określonych przez Klienta z Customer Care.
9. ODSTĄPIENIE OD UMOWY
1. Konsument ma prawo do odstąpienia od Umowy bez podania przyczyny w terminie 30 dni oraz bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów innych niż przewidziane przez przepisy prawa. Niezależnie od wskazanego w zdaniu poprzednim terminu odstąpienia od Umowy zawartej na odległość, Sprzedawca może w wybranym przez siebie terminie określić w regulaminie Promocji dłuższy termin do odstąpienia od Umowy przez Konsumenta lub każdego Klienta.
Prawo do odstąpienia od Umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w przypadkach określonych w art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, w szczególności, gdy przedmiotem świadczenia jest rzecz stworzona według specyfikacji Klienta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (np. indywidualny projekt, zmniejszenie, poszerzenie Towaru).
2. Regulaminy poszczególnych Promocji mogą przewidywać postanowienia szczególne w stosunku do tego Regulaminu w zakresie zasad odstąpienia od Umowy zawartej na odległość.
3. W celu odstąpienia od Umowy zawartej na odległość, Konsument składa Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. W tym celu Konsument może skorzystać z formularza stanowiącego załącznik do Regulaminu lub przekazać swoją decyzję o odstąpieniu w dowolnej innej formie. Konsument może:
a)skorzystać z formularza online,
b) poinformować Sprzedawcę o woli odstąpienia za pośrednictwem Customer Care (e-mail: hello@momennt.pl, tel. +48 573 019 024).
4. Do zachowania terminu do odstąpienia od Umowy zawartej na odległość wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
5. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania Towaru lub dowodu odesłania Towaru, w zależności od tego, które z tych zdarzeń nastąpi wcześniej.
6. Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia Towarów inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
7.Konsument powinien zwrócić Towar Sprzedawcy niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia odstąpienia od Umowy.
8. Sprzedawca dokona zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument - chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu płatności - w każdym przypadku Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
9. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości zwracanych Towarów będące wynikiem korzystania z nich w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towarów. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dochodzenia względem Konsumenta odszkodowania, w zakresie w jakim zezwalają na to obowiązujące przepisy prawa. Oznacza to, że w przypadku uszkodzeń, zabrudzeń, zerwania metek lub innych widocznych konsekwencji korzystania z Towaru, Klient zostanie obciążony stosownym kosztem przywrócenia Towaru do stanu pozwalającego na jego ponowną sprzedaż.
10. Klient ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Towaru do Sprzedawcy. Sprzedawca może w ramach akcji promocyjnej lub szczególnej oferty, na warunkach określonych w odrębnym regulaminie, zaoferować Konsumentowi odbiór zwracanych Towarów, przez Sprzedawcę od Konsumenta.
11. Zwrot Towaru zakupionego w ramach Promocji, w której warunkiem przyznania rabatu był zakup więcej niż jednego Towaru oznacza odstąpienie od Promocji i jest możliwy wyłącznie pod warunkiem zwrotu wszystkich Towarów, których łączny zakup uprawniał do udziału w Promocji. W przypadku, gdy jednym z Towarów zakupionych w ramach opisanej powyżej Promocji jest Towar, który nie podlega zwrotowi zgodnie z art. 38 Ustawy o prawach konsumenta, zwrot Towarów objętych Promocją nie jest możliwy.
12. Zwracane Towary należy odesłać na następujący adres: MOMENNT ul. Kopernika 15, 05-091 Ząbki. Prosimy o dołączenie w miarę możliwości dowodu zakupu Towaru.
10. REKLAMACJE I ODPOWIEDZIALNOŚĆ
1. Sprzedawca jest zobowiązany do dostarczenia Towaru bez wad.
2. W przypadku Umów zawartych zarówno z Konsumentami jak i Przedsiębiorcami przed dniem 1 stycznia 2023 r. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za wady Towaru na zasadach określonych w przepisach ustawy z 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 1964, Nr 16, poz. 93, z późn. zmi.), w szczególności na podstawie art. 556 i następnych Kodeksu cywilnego, w brzmieniu obowiązującym w dniu zawarcia Umowy.
3. W przypadku Umów zawartych po dniu 1 stycznia 2023 r. Sprzedawca ponosi wobec:
a) Konsumentów, odpowiedzialność za niezgodność Towaru z Umową na zasadach określonych w przepisach Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827 z poźn. zm.), w szczególności na podstawie art. 43a i następnych Ustawy o prawach konsumenta,
b) Przedsiębiorców, odpowiedzialność za niezgodność Towaru z Umową na zasadach określonych niniejszym Regulaminem albo, gdy rzecz sprzedana ma wadę na podstawie ustawy z 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 1964, Nr 16, poz. 93, z późn. zmi.).
4. Towary prezentowane w Sklepie to często wyroby artystyczne lub rzemieślnicze, do których wytworzenia używane są naturalne surowce, które wpływają na ostateczny wygląd Towaru i mogą powodować niewielkie różnice w zakresie wywołanym właściwościami tych surowców (m.in. struktura, kolor, tekstura). Różnice wynikające z opisanych w niniejszym punkcie właściwości Towaru nie stanowią podstawy Reklamacji Towaru, co jednak nie ma wpływu na przysługujące Konsumentowi prawo do odstąpienia od Umowy.
5. Naturalną cechą fizyczną i chemiczną tych warstw ozdobnych jest uleganie procesowi ścierania i utleniania co prowadzić może do częściowej lub całkowitej utraty warstwy ozdobnej, utratę połysku lub barwy, powstanie przetarć lub odbarwień. Powstanie takich zjawisk po upływie 6 miesięcy od daty zawarcia Umowy nie stanowi niezgodności Towaru z Umową (Reklamacja nie może zostać uznana).
6. Klient może zgłosić Sprzedawcy Reklamację na piśmie (na adres: MOMENNT Adrianna Wawryniuk ul. Kopernika 15, 05-091) lub za pośrednictwem Customer Care (e-mail: hello@momennt.pl), lub składając jakiekolwiek inne jednoznaczne oświadczenie w tym zakresie.
7. W zgłoszeniu Reklamacji w celu przyspieszenia jej rozpatrzenia, prosimy zamieścić informację o przyczynach Reklamacji, żądanie Klienta oraz informacje pozwalające zidentyfikować Klienta i Towar, tj. np. numer Zamówienia, datę zakupu Towaru, Imię i nazwisko lub firmę i dane adresowe Klienta, adres poczty elektronicznej. Wraz ze zgłoszeniem Reklamacji prosimy w miarę możliwości dostarczyć dowód zakupu, którym może być np. kopia faktury lub paragonu, wydruk potwierdzający operację za pomocą karty płatniczej itp. W sytuacji, gdy podane w oświadczeniu Reklamacyjnym dane lub informacje wymagają uzupełnienia, Sprzedawca zwróci się, przed ich rozpatrzeniem, do składającego Reklamację o ich uzupełnienie.
8. Roszczenia Reklamacyjne:
a) Dla Umów zawartych przed 01.01.2023 r.;
1) Klient wykonujący uprawnienia z tytułu rękojmi jest zobowiązany dostarczyć wadliwy Towar do Sprzedawcy, na adres: MOMENNT Adrianna Wawryniuk ul. Kopernika 15, 05-091 Ząbki, na koszt Sprzedawcy,
2) W przypadku wady Towaru, Klient może:
I. złożyć oświadczenie o obniżeniu Ceny albo odstąpieniu od Umowy, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni wadliwy Towar na wolny od wad albo wadę taką usunie. Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do Ceny wynikającej z Umowy, w jakiej wartość Towaru z wadą pozostaje do wartości Towaru bez wady. Klient nie może odstąpić od Umowy, jeżeli wada Towaru jest nieistotna;
II. żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo usunięcia wady. Sprzedawca jest zobowiązany wymienić wadliwy Towar na wolny od wad albo usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Klienta z zastrzeżeniami i na zasadach określonych we właściwych przepisach Kodeksu cywilnego.
3) Jeżeli Klientem jest Konsument, zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady może żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo zamiast wymiany Towaru żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie Towaru do zgodności z Umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość Towaru wolnego od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Konsumenta inny sposób usunięcia wady.
4) Jeżeli Klient będący Konsumentem zażądał wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a Sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione.
5) Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania Towaru Klientowi. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę Towaru na wolny od wad przedawnia się z upływem roku licząc od dnia stwierdzenia wady, jednak w przypadku zakupu Towaru przez Konsumenta – bieg terminu przedawnienia nie może zakończyć się przed upływem terminu, o którym mowa w zdaniu pierwszym.
b) Dla Umów zawartych po 01.01.2023 r. – w przypadku niezgodności Towaru z Umową, Klient będący Konsumentem może:
1) złożyć oświadczenie o obniżeniu Ceny albo odstąpieniu od Umowy w przypadku gdy:
I. Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową zgodnie z art. 43d ust. 2 Ustawy o prawach konsumenta,
II. Sprzedawca nie doprowadził Towaru do zgodności z Umową, zgodnie z art. 43d ust. 4-6 Ustawy o prawach konsumenta,
III. brak zgodności Towaru z Umową występuje nadal, mimo że Przedsiębiorca próbował doprowadzić Towar do zgodności z Umową,
IV. brak zgodności Towaru z Umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie Ceny albo odstąpienie od Umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w art. 43d Ustawy o prawach konsumenta,
V. z oświadczenia Przedsiębiorcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
2) Sprzedawca może dokonać wymiany Towaru, gdy Konsument żąda jego naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy Towaru, gdy Konsument żąda jego wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Towaru z Umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową. Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Towaru z Umową, wartość Towaru zgodnego z Umową oraz nadmierne niedogodności dla Konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową.
3 Konsument udostępnia Sprzedawcy Towar podlegający naprawie lub wymianie. Przedsiębiorca odbiera od Konsumenta Towar na swój koszt za pośrednictwem usług podmiotu trzeciego. Szczegółowy sposób wykonania przez Sprzedawcę obowiązku odebrania Reklamowanego Towaru zostanie zakomunikowany Klientowi w odpowiedzi na zgłoszone roszczenie Reklamacyjne.
4) W razie odstąpienia od Umowy, Konsument niezwłocznie zwraca Towar Sprzedawcy na jego koszt. Przedsiębiorca zwraca konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania.
5) Sprzedawca zwraca Konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia Ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o obniżeniu Ceny.
6) Obniżona Cena musi pozostawać w takiej proporcji do Ceny wynikającej z Umowy, w jakiej wartość Towaru niezgodnego z Umową pozostaje do wartości Towaru zgodnego z Umową.
7) Sprzedawca dokonuje zwrotu Ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
8) Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z Umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili.
9) W przypadku odmowy uznania Reklamacji (tzn. uznania przez Sprzedawcę, że Towar nie był niezgodny z Umową), Towar zostanie odesłany do Klienta na jego koszt, a roszczenie Konsumenta nie zostanie uwzględnione. W takiej sytuacji Konsument zobowiązany jest także do pokrycia kosztów odebrania przez Sprzedawcę Towaru od Konsumenta.
c) Dla Umów zawartych po 01.01.2023 r. – w przypadku niezgodności Towaru z Umową, Klient będący Przedsiębiorcą może:
1) skorzystać z procedury reklamacyjnej określonej Rozdziale 9 pkt. 8 ust. b) tego Regulaminu,
2)skorzystać z uprawnień przyznanych na podstawie ustawy z 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 1964, Nr 16, poz. 93, z późn. zmi.).
9.Reklamacje związane z usługami świadczonymi przez Sprzedawcę drogą elektroniczną (Usługi Elektroniczne) można składać w szczególności za pośrednictwem Customer Care (e-mail: hello@momennt.pl.pl). W zgłoszeniu Reklamacji, w celu przyspieszenia jej rozpatrzenia, prosimy zamieścić informację o przyczynach Reklamacji, żądanie Klienta oraz informacje pozwalające zidentyfikować Klienta, tj. np. nazwę użytkownika, datę zakupu Towaru, numer Zamówienia, Imię i nazwisko i dane adresowe Klienta lub adres poczty elektronicznej. Sprzedawca rozpatruje Reklamacje do 14 dni od dnia jej otrzymania oraz informuje o wyniku jej rozpatrzenia. W sytuacji, gdy podane w Reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, Sprzedawca zwróci się z prośbą o ich uzupełnienie.
10. Niezgodności Towaru z Umową nie stanowi w szczególności różnica pomiędzy zdjęciem Towaru umieszczonym w ramach Sklepu, a jego rzeczywistym wyglądem, która to różnica jest wynikiem naturalnych procesów czy obiektywnych okoliczności, takich jak np. oświetlenie Towaru, różnice wynikające z różnych ustawień czy możliwości sprzętowych urządzeń (lub programów komputerowych) z których korzysta Klient, ekspozycji Towaru na określonym tle, nieuzasadnione wyobrażenie Konsumenta o wielkości Towaru itp.
11. Skorzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania Reklamacji i dochodzenia roszczeń ma charakter dobrowolny.
12. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego Konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania Reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: www.uokik.gov.pl
13. Konsument posiada m.in. następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania Reklamacji i dochodzenia roszczeń:
a) zwrócenie się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 Ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży. Regulamin organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich określa Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 6 lipca 2017r. w sprawie określenia regulaminu i działania stałych sądów polubownych przy Wojewódzkich Inspektorach Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2017 poz. 1356),
b) wystąpienie do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 Ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą. Informacja na temat zasad i trybu procedury mediacji prowadzonej przez Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej dostępna jest w siedzibach oraz na stronach internetowych poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej,
c) zwrócenie się o bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą do powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów m.in. Federacja Konsumentów (adres strony internetowej: www.federacja-konsumentow.org.pl),
d) zgodnie z dyspozycją Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. udostępniamy łącze elektroniczne do platformy ODR (Online dispute Resolution): ec.europa.eu/odr. Platforma ODR stanowi m. in. źródło informacji na temat form pozasądowego rozstrzygania sporów mogących powstać pomiędzy przedsiębiorcami i konsumentami Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady nr 524/2013.
11. OBSŁUGA KLIENTA
1. Sprzedawca prowadzi Customer Care, z którym Klient może kontaktować się:
a) telefonicznie 573-019-024,
b) wysyłając wiadomość email na adres hello@momennt.pl,
c) wysyłając wiadomości na Facebooku (momenntpl) i Instagramie (momenntpl) na oficjalne profile Sprzedawcy.
w celu uzyskania informacji na temat Sklepu lub statusu Zamówienia. Klient może kontaktować się z Customer Care w dni robocze (dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni wolnych od pracy) w godzinach od 9:00 do 17:00.
2. W szczególnych przypadkach Sprzedawca może określić przejściowo inne daty lub godziny funkcjonowania Customer Care, o czym poinformuje w stosownym komunikacie.
3. Koszt połączenia z Customer Care wynika z taryfy podstawowej operatora telefonicznego, z którego korzysta Klient.
4. W celach dowodowych, a także w związku z przedstawianiem przez Klienta różnych oświadczeń woli lub wiedzy względem Sprzedawcy za pośrednictwem Customer Care, wszelkie rozmowy telefoniczne z Klientem mogą być nagrywane przez Sprzedawcę, o czym Klient jest uprzednio informowany. Korzystanie z usług telefonicznych Customer Care jest uwarunkowane wyrażeniem przez Klienta zgody na nagrywanie rozmowy.
5. Sprzedawca nie jest dostawcą usługi Internetu ani dostawcą innych publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne. Klient powinien we własnym zakresie uzyskać dostęp do stanowiska komputerowego lub urządzenia końcowego, za pomocą którego możliwe jest dokonanie Zamówienia lub korzystanie z Usług Elektronicznych Sprzedawcy, w tym z nawiązywania połączenia z Customer Care.
12. LICENCJA
1. Wyłączne prawa do Treści, w tym elementów grafiki, układu i kompozycji tych elementów (tzw. layout), znaków towarowych, zdjęć, oraz innych informacji dostępnych na stronach internetowych Sklepu stanowią przedmiot praw wyłącznych Sprzedawcy lub partnerów handlowych Sprzedawcy. Treści te stanowią przedmiot autorskich praw majątkowych, praw własności przemysłowej, w tym praw ochronnych na znaki towarowe oraz praw do baz danych i jako takie korzystają z ustawowej ochrony prawnej.
Pobieranie lub wykorzystywanie, z zastrzeżeniem zapisów poniżej, Treści dostępnych w ramach Sklepu wymaga każdorazowo uzyskania zgody Sprzedawcy i nie może naruszać postanowień Regulaminu oraz powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
Klient może korzystać z ww. Treści wyłącznie w zakresie własnego użytku osobistego i wyłącznie w celu prawidłowego korzystania ze Sklepu.
13. ROZWIĄZANIE UMOWY O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH ORAZ ZMIANA REGULAMINU
1. Poza przypadkami opisanymi w Rozdziale 3 pkt. 1 niniejszego Regulaminu, Klient może wypowiedzieć Umowę o świadczenie Usług Elektronicznych zawartych na czas nieoznaczony ze skutkiem natychmiastowym, w każdym czasie, poprzez przesłanie Sprzedawcy stosownego oświadczenia, w formie:
a) pisemnej na adres: MOMENNT ul. Kopernika 15, 05-091 Ząbki;
b) wiadomości e-mail na adres: hello@momennt.pl;
2. Klient może wypowiedzieć Umowę o świadczenie Usług Elektronicznych zawartych na czas oznaczony ze skutkiem natychmiastowym, w każdym czasie, w sposób opisany odpowiednio dla każdej tej Usługi Elektronicznej (porównaj Rozdział 3 pkt. 3 tego Regulaminu).
3. Sprzedawca może w każdym czasie rozwiązać Umowę o świadczenie Usług Elektronicznych zawartych z Klientem na czas nieoznaczony za miesięcznym okresem wypowiedzenia z ważnych powodów, rozumianych jako:
a) zmiana przepisów prawa regulujących świadczenie Usług Elektronicznych przez Sprzedawcę wpływająca na wzajemne prawa i obowiązki określone w umowie zawieranej pomiędzy Klientem a Sprzedawcą lub zmiana interpretacji powyższych przepisów prawa wskutek orzeczeń sądów, decyzji, rekomendacji lub zaleceń właściwych w danym zakresie urzędów lub organów;
b) zmiana sposobu świadczenia Usług Elektronicznych spowodowana wyłącznie względami technicznymi lub technologicznymi (w szczególności aktualizacji wymagań technicznych wskazanych w niniejszym Regulaminie);
c) zmiana zakresu lub świadczenia Usług Elektronicznych, do których stosują się postanowienia Regulaminu, poprzez wprowadzenie nowych, modyfikację lub wycofanie przez Sprzedawcę dotychczasowych funkcjonalności lub Usług Elektronicznych objętych Regulaminem;
d) uzasadnione interesem Sprzedawcy (np. podanie nieprawdziwych lub nieaktualnych danych);
4. Sprzedawca może wypowiedzieć Klientowi Umowę o świadczenie Usług Elektronicznych ze skutkiem natychmiastowym w przypadku rażącego naruszenia przez Klienta niniejszego Regulaminu, przepisów prawa lub zasad współżycia społecznego, np. w sytuacjach gdy Klient (katalog zamknięty) narusza postanowienia Rozdziału 3 pkt. 1 lit. F lit. a, c)-h) Regulaminu.
5. Regulamin oraz załączniki do Regulaminu stanowią wzorzec umowny w rozumieniu art. 384 § 1 Kodeksu cywilnego.
6. Sprzedawca poinformuje Klientów o zmianie Regulaminu z odpowiednim wyprzedzeniem.
7.W przypadku dokonania zmian w Regulaminie, Sprzedawca udostępni tekst jednolity Regulaminu poprzez publikację na stronie Sklepu lub za pomocą wiadomości, przesłanej na podany przez Klienta adres e-mail.
8.Zmiana Regulaminu wchodzi w życie z upływem okresu podanego w publikacji o zmianie zgodnie z Rozdziałem 16 ust. 1 niniejszego Regulaminu.
9.W przypadku wprowadzenia zmian do Regulaminu, Klienci posiadający Konto Klienta uprawnieni są od dnia poinformowania o zmianach w Regulaminie (vide: Rozdział 16 ust. 1 tego Regulamin) do dnia wejścia w życie takich zmian, do wypowiedzenia Umowy o świadczenie Usług Elektronicznych. Wypowiedzenie, o którym mowa w zdaniu poprzednim staje się skuteczne z dniem wejścia w życie zmian w Regulaminie. Zmiana Regulaminu nie ma wpływu na Umowy Sprzedaży zawarte przed zmianą Regulaminu.
14. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
Informacje oraz Dane Osobowe przekazywane Sprzedawcy przez Klienta będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z jej treścią (DODAĆ LINK)
15. ZASADY DOTYCZĄCE ZESTAWU PRODUKTÓW
1. Do sprzedaży, oferowania i pozostałych kwestii związanych z Zestawem Produktów stosuje się w pierwszej kolejności zasady określone w niniejszym Regulaminie.
2. Zestaw Produktów to jeden Towar w rozumieniu niniejszego Regulaminu, a więc jeden przedmiot Umowy między Sprzedawcą a Klientem, składający się z co najmniej dwóch produktów oferowany tylko łącznie.
3. Przedmiotem Zamówienia w ramach Zestawu Produktów są wyłącznie produkty wybrane i zestawione przez Sprzedawcę. Klient nie ma możliwość modyfikacji Zestawu Produktów chociażby tylko przez ingerencję w liczbę lub rodzaj produktów wchodzących w skład Zestawu Produktów.
4. Dokonując zakupu Zestawu Produktów Klient nie ma możliwości skorzystania z aktualnie obowiązujących Promocji czy ofert specjalnych, jeśli wprost nie dotyczą one Zestawu Produktów.
5. Klient może nabyć Zestaw Produktów przy użyciu Karty Podarunkowej (e-Vouchera).
6. Zważywszy, że Zestaw Produktów jest jednym Towarem i jednym przedmiotem Umowy między Sprzedającym a Klientem, możliwość odstąpienia od Umowy na zasadach określonych w przepisach prawa konsumenckiego oraz Rozdziału 8 niniejszego Regulaminu, dotyczy wyłącznie całego Zestawu Produktów (wszystkich produktów wchodzących w jego skład).
7. Dokonując zgłoszenia Reklamacyjnego, Klient zobowiązany jest do udostępnienia Sprzedawcy całego Zestawu Produktów (wszystkie produkty wchodzące w skład Zestawu Produktów).
8. W przypadku wady jednego (lub więcej) produktów wchodzących w skład Zestawu Towarów, Sprzedający może w przypadku braku możliwości usunięcia wady lub wymiany produktu na wolny od wad, obniżyć cenę uiszczoną za Zestaw Produktów o proporcjonalną wartość wadliwego produktu.
17. PROMOCJE/KONKURSY
Regulamin konkursu na Instagramie ''Podziel się wyjątkowym MOMENNTEM ze swojego życia'' ważny od dnia 08.06.2023r.
Regulami konkursu na Instagramie "Wymyśl najlepszą nazwę nowej kolekcji" ważny od dnia 10.05.2024r.
